מגוון משימות בגיחה אחת: הכירו את מטוס הביון החדש

קובי פינקלר No Comments on מגוון משימות בגיחה אחת: הכירו את מטוס הביון החדש

הישג משמעותי במשרד הביטחון: פחות מחצי שנה לאחר שהוצג לראשונה – מטוס הביון החדש של חיל האוויר, 'אורון', הפך למבצעי באמצע המלחמה. מה שהופך את ״אורון״ לייחודי הוא היכולת שלו לבצע מגוון רחב של משימות מודיעין באותה הגיחה ולהעביר בזמן אמת לכל הגורמים הרלוונטיים

צילום: דוברות משרד הביטחון
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פחות מחצי שנה לאחר שהוצג לראשונה – מטוס הביון החדש של חיל האוויר, 'אורון', הפך למבצעי באמצע המלחמה. "אורון" הוא מטוס ביון מתקדם שפותח על ידי מפא"ת במשרד הביטחון, התעשייה האווירית וחיל האוויר בצה"ל.

המטוס הפך מבצעי במהירות לטובת שימוש במלחמת 'חרבות הברזל' וכבר הספיק לרשום מאות שעות טיסה מבצעיות וקרוב ל-100 גיחות.

מה שהופך את ״אורון״ לייחודי הוא היכולת שלו לבצע מגוון רחב של משימות מודיעין באותה הגיחה ולהעביר בזמן אמת לכל הגורמים הרלוונטיים. המטוס מסוגל לבצע ליווי בתצפית של מבצע מעצרים חטיבתי בג'נין, מעקב חשאי אחר בכיר בלב האוכלוסייה ברפיח, איתור מקור ירי של טיל בליסטי בתימן, זיהוי שיירת נשק בין עיראק לסוריה, מציאת גורם חשוד בכור גרעיני באיראן והפללת רכב עם בכירים שיש לחסל במרכז הדאחיה בביירות – הכל באותה הגיחה.

הוא מצויד בסנסורים מתקדמים המאפשרים לו לסרוק תאי שטח גדולים ורחוקים בספיקת מידע שלא הייתה בצה"ל מכלי אוסף אחד ובטווחים גדולים מישראל או מהמטרות הנעקבות.



0 תגובות